2011-12-30

Böcker förföljer mig

Under veckan som var styrde vi bilen till svärföräldrarna. Och eftersom de bor nära den stora staden Malmö så var det givet med ett litet besök där. Och när man väl är i Malmö så måste man faktiskt göra ett besök i den underbara affären Hamrelius Bokhandel. Precis min typ av affär. Älskar känslan där inne, nästan som ett bibliotek, med underbart många hyllor av böcker i stort och smått format. Gemytligt.

Och trots att det inte direkt är billigt där så gick jag givetvis ut därifrån med en kasse med böcker till sambons stora förtret. Men bara fyra stycken trots att jag förmodligen hade kunnat köpa många många fler.


  • Alla Själars Natt av Deborah Harkness - en bok som jag varit sugen på att läsa väldigt länge.
  • I väntan på döden av Harlan Coben - en ny favoritförfattare som jag bara suger i mig av.
  • Kungsholmsmorden av Lars Bill Lundhom - lagom underhållning i form av en svensk kriminalroman/deckare.
  • Angelologi Änglarnas tecken av Danielle Trussoni - känns som en bok som skulle passa mig.

Nästa stop för en shoppingtok som mig var givetvis Panduro Hobby. För trot det om du vill, men jag gör annat än att bara läsa. Pysselsaker finns det gott om i mitt hem. Men gick faktiskt därifrån utan att köpa något pyssel. Men hör och häpna, jag hittade en bok, där också. Har höga förväntningar på den här boken. En riktig pysselbibel. Återigen en massa mutter från sambon ska väl tilläggas.


Så kom vi äntligen hem i går kväll. Och vad väntade på mig här hemma. Min efterlängtade julklapp från sambon, två böcker som jag bar längtar att få läsa. Han får faktiskt skylla sig själv, som ber mig köpa julklappar från honom till mig. Då blir det böcker. I det här fallen Explosive 18 av Janet Evanovisch, min absoluta favoritförfattare och From Notting Hill with love...actually av Ali McNamara.

Bland posten låg det även ett litet erbjudande om att gå med i Bonnier bokklubb. Men av någon konstig anledning kände jag inget större behov av att kasta mig in i den bokklubben. Det var nästan så att skålarna från Rörstand som man fick på köpet nästan lockade mer. Då har man fått sitt lystmäte på böcker stillat för ett tag, i alla fall en vecka.

Med andra ord, veckans bokskörd = 7 nya böcker att förkovra sig i och växa med. En rätt bra kvot tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar