2011-12-27

Nu är det min tur...

...att packa väska för att ge sig ut i jultrafiken, eller rättare sagt, mellandagstrafiken. I morgon styr sambon och jag söderut för att fira jul hos svärföräldrarna. Problemet som för många andra är inte vilka kläder man ska packa, utan vilka böcker man ska ta med. Nu tror jag i och för sig inte att det blir jättemycket läst när vi är iväg, men man måste vara på den säkra sida. Man kan i och för sig skylla ifrån sig och sagt att man har glömt packa ner en bok och därför tvingas att köpa sig en bok när man är iväg. Men jag har så himla mycket böcker så jag måste verkligen läsa dom jag har.

Mangon som sprängdes (min julklappsbok som snart är slut) måste givetvis hänga med, sen fick Mordet i Eiffeltornet hänga med och Corpus delicti får bli reservbok. Sen är givetvis Mp3-spelaren laddad med del två i Den mörka materian; Den skarpa eggen. Då borde man väl klara sig i tre dagar.

Sådan här fin väska önskar jag att jag hade, så icke fallet, men den finns att köpa här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar