2011-12-01

Nu var tydligen November slut...

Hjälp. Vart tog november vägen. Vi har nu bott i vårt hus i två månader och allt jag skulle hinna med har absolut inte hunnits med. Men läsa böcker har jag i alla fall gjort, även om det inte blev lika många som jag hade hoppats på. Har en helt annan läsro nu när jag bor på landet igen, till skillnad från när man bodde i stan. Men det kanske är inbillning, kanske bara är i en lästlust period.

Nu tänkte jag i alla fall skriva en lista på de böcker jag hunnit med i november. (Inspirerad av alla andra där ute i bloggvärlden).

Full Bloom av Janet Evanovich och Charlotte Hughes
Försvunnen - Harlan Coben
Den väntade - Kathleen MvGowan
Genom dina ögon - Stephenie Meyer
Diamatsvärdet och träsvärdet del 1 av Nick Perumov
Svart cirkel av Jonas Moström

Antal böcker lästa/lyssnade på = 6 (en genomsnittlig månad)
1 på engelska, 2 på svenska och 3 ljudböcker

Novembers roligaste: Man vet var man får när man läser Janet Evanovich. Även om det inte är Stephenie Plum-serien så kan man inte låta bli att asgarva rätt ut ibland.

Novembers mest spännande: Måste nog säga Försvunnen. Har lärt mig att älska Coben än så länge.

Novembers överraskning: Genom dina ögon. Älskar Twiglight-serien men var ytterst tveksam om jag skulle gilla att läsa om utomjordingar, men det gjorde jag. Meyer lyckas fånga mig ordentligt till slut.

Novembers sämsta: Diamantsvärdet och träsvärdet var inte riktigt något för mig och levde inte upp till förväntningarna.

Novembers bästa: Får nog säga Försvunnen igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar