2011-12-31

Sammanfattning av December

Oj vad jag har läst. Så här mycket var det längesedan jag läste. Plöjt bok efter bok och egentligen inte haft lust att göra något annat. Men jag har ju faktiskt hunnit med att fira jul mitt i allt läsande.
December har varit en upp och ner månad i övrigt och därför har det varit skönt att kunna försvinna in i en bok för att skingra tankarna lite.

Så här ser i alla fall månadens skörd ut:

Arvtagaren av Christopher Paolini
Unga Kvinnor av Louisa M Alcott
Fallen ängel av Becca Fitzpatrick
Frost av Maggie Stiefvater
daCapo av Ed McBain
Fem små grisar av Agatha Christie
Nefertiti dödsboken av Nick Drake
Rivalen av Harlan Coben
Agnes Cecilia en sällsam historia av Maria Gripe
80 grader i från Varmvattnet av Karin Alfredsson
Sagor volym 1 av H C Andersen
Guldkompassen av Philip Pullman
PS: Jag älskar dig! av Cecelia Ahern
Mangon som sprängdes av Mohammed Hanif
Mordet i Eifelltornet av Claude Izner

Antal böcker lästa/lyssnade på = 15 (genomsnitt en varannan dag)
14 på svenska och 2 ljudböcker

Decembers roligaste: Måste konstigt nog säga PS: Jag älskar dig. För även om jag gråter mig igenom halva boken så är den hysteriskt rolig emellan. En riktigt feel-good book.

December mest spännande: Rivalen av Harlan Coben eller möjligtvis Frost.

Decembers överraskning: Guldkompassen vinner lätt denna titel.

Decembers sämsta: 80 grader i från Varmvattnet var verkligen inte min typ av bok. Får se om det blir fler av Alfredsson.

Decembers bästa: Guldkompassen. Älskade verkligen den boken och håller för fullt på med del 2. Är en bok jag skulle kunna tänka mig att köpa hem bara för att ha i hyllan och kanske läsa om. Däremot inte sagt att den skulle bli lika bra utan Lena Nymans underbara röst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar