2012-02-29

29 februari är ingen bra dag!!!

Skulle egentligen satt mig och sammanfattat februari månads läspott. Men jag orkar inte. Har jobbat modiga 11 och en halv timme idag. Dessutom har det varit en dag som inte finns på denna jord. Fredagen den 13 släng dig i väggen säger jag bara. 29 februari är alla dagars otursdag. Vi har på jobbet lyckat skrapa ihop; en sönderrispad haka, en blå tå, en bula i pannan, en halvsvullen näsa, en uppskavd häl och en som trillat och tappat andan. Dessutom har jag själv lyckats duka huvudet i ett snedtak och ena handen lyckades jag smälla i en disk på pizzerian så att jag fem timmar senare fortfarande har ont i den. Så därför får läspotten vänta vackert på i morgon och jag ägnar mig istället åt den helt ofarliga aktiviteten att läsa om mord och våldtäkter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar