2012-04-17

Nu har hon varit på biblioteket igen...

Nu överger jag det där tråkiga som kallas jobb och inriktar mig på lite roligare saker, t ex böcker. Tänkte nämligen att jag skulle ta och visa mina bibliotekslån. Det var ett tag sedan sist, inte sen jag var på biblioteket, utan sen jag la upp det här på bloggen.


I helgen läste jag ut Fallen av Lauren Kate. Tyckte den var så pass bra att jag snabbt måste få tag på fortsättningen. Torment och Passion fick med andra ord följa med hem och det lär inte dröja så där värst länge innan jag sätter tänderna i Torment.


Giles Blunt är en författare som är Kanadensare. Det är anledningen till att No such creatures fick följa med hem. Tänkte att den kunde bli ett alldeles utmärkt exemplar till min geografiska utmaning. Dark side är en annan utmaningsbok. Belinda Bauer står nämligen med över författare som jag väldigt gärna skulle vilja läsa något av. Hade egentligen tänkt läsa Blacklands men den fanns inte inne så då fick det bli denna istället.


Ann Cleeves är ytterligare en författare som jag har varit lite sugen på ett tag så därför fick Raven Black följa med hem. Ett impulslån men förhoppningsvis ett bra sådant. Plum Lucky är en av de få Janet Evanovich-böckerna om Stephanie Plum som jag inte läst. Det här är en lite kortis som utspelar sig mellan själva serien och som jag förmodligen läser ut på ett par timmar.


Mer än ögat ser av Melissa Marr. Har läst om änglar, vampyrer och varulvar. Nu kan det vara dags att prova lite älvor. I alla fall tror jag att det är älvor denna handlar om. Älvor är dessutom något av det som fascinerar mig mest inom folktron och som jag verkligen vill ska finnas.


Sist men inte minst, Mockingjay av Suzanne Collins. Jag vill, vill, vill läsa den nu. Ska bara läsa ut Fifth Witness först, sen så ska jag få upplösningen av Hungergames.



Avslutningsvis vill jag också bara passa på att visa ett kort på min underbara, ny införskaffade biblioteksväska som jag köpte för fyndpriset 90 kronor när vi åkte Polenfärjan för några veckor sedan. Älskar Rolf Lindbergs troll så jag hade lätt kunnat betala det 3 dubbla för denna väskan.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar