2012-07-23

Bokkatter och nya böcker

Har inte läst så mycket de senaste dagarna trots intressanta böcker  som ligger och väntar - påbörjade och allt. Istället har det blivit mycket slösurfande på datorn, ett och att annat avsnitt av olika serier/dokusåpor och framför allt annat - hämtande och tittande på bokkatterna. Mina nya bäbisar.


Dessa sötnosar lockar bort tankarna från böcker jag vill läsa och det var till och med viktigare än bokpaketet jag fick sms om att hämta idag. 4 nya underbara böcker som jag helst skulle vilja läsa med en gång.



2 nya Sophie Kinsella. Blev riktigt förälskad i Nya kontakterKärlek och Köksbesvär och Mitt nya jag hittade hem till mig.
Jeffery Deaver är en författare jag läst mycket av. Älskar böckerna om Lincoln Rhyme, kanske just för att huvudrollen är lite udda. Nu har han gett sig in på att skriva om en inte så udda huvudroll, nämligen allas vår agent 007 med rätt att döda. Kan bli spännande och därför hittade även Carte Blanche hem till mig.
Slutligen blev det en bok av Daniel Silva, The Kill Artist. En författare som jag har två böcker av tidigare. Två böcker som jag fick i påskpresent när jag var ung, yngre än idag i alla fall. Jag älskade dessa båda böcker, Mördarens märke och Livvakt av lögner. Dessa böcker är dock de enda jag har hittat av honom på svenska. Och nu när jag har kommit in på att läsa lite mer på engelska tänkte jag ge honom en ny chans och se om han kan återvinna mitt hjärta.

2 kommentarer:

  1. Karriär och köksbesvär läste jag nyss, den var väldigt bra! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ser mycket fram emot att läsa den. Verkade rolig när jag läste baksidan.

      Radera