2012-07-20

Dag 4


30 days of books - Favourite book of your favourite series

Av Twilightböckerna är den första, Om jag kunde drömma, min favorit. Allt är så nytt och spännande. Förbjuden kärlek, onaturliga varelser (första bok om vampyrer som jag läser) och underbart beskrivande språk. Dessutom utspelars sig böckerna i ett landskap som är otroligt lockande enligt mig.



30 days of Harry Potter - Favourite villain

Det finns två skurkar som jag mår illa av att läsa om. Det är Dolores Umbridge med sitt hrm och Rita Skeeter med sin förbaskade självskrivande penna. Det kryper i kroppen på mig när jag läser om dem. Jag tycker att det är ett mycket bra betyg för en författare när man lyckas väcka hatkänslor i min kropp, då har man verkligen lyckats skapa.
Sen finns det ju skurkar i serien som jag gillar. Professor Snape är väl ett lysande exemplar på det. Och Alan Rickmans prestation i filmerna är outstanding.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar