2013-05-13

Tematrio - Bröllopstider

Veckans tematrio hos Lyran handlar denna vecka om bröllopstider. Vilket passar extra bra  idag tycker jag eftersom sambon och jag igår bestämde oss för ett bröllop nästa vår. Nog om det, nu ska jag försöka komma på:  Berätta om tre romaner/noveller/dikter/texter som innehåller ett bröllop.

Inte helt lätt tycker jag trots att jag läser en hel del romantik till och från. Och många böcker har jag läst som innehåller bröllop men då kanske först och främst i under de sista 20 sidorna.

1. Nora Roberts serie om fyra vänner som driver en bröllopsfirma känns dock rätt så självklar. Första boken heter Som en drömbild och följs av Doft av rosor. Handlar definitivt om bröllop.

2. Chic-litt har ju en tendens att innehålla en del bröllop. I From Notting Hill with love...actually får vi både följa den förlovade Scarlett på bästa vännens möhippa och hennes velande fram och tillbaka om David är den rätta för henne.

3. Sophie Kinsella kan man lita på. Poppy har tappat bort sin förlovningsring. Den där familjeklenoden sm tydligen är rätt gammal. Är det ödet som gör att hon istället för ringen hittar en mobiltelefon som leder till något nytt och spännande. Mer om denna bröllopshärva kan läsas om I Nya kontakter.

4 kommentarer:

  1. From Notting Hill with love...actually har jag funderat på att läsa.

    SvaraRadera
  2. Tre böcker som jag inte läst!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alla tre är helt okej. Nora Roberts är väl inte direkt högklassig litteratur men helt ok tidsfördriv.

      Radera