2013-09-30

Varför?

Måndag eftermiddag/kväll och jag är hemma själv. Det är så där väldigt skönt tyst i hela huset efter en dag som har varit fulladdad med ljud. Vill nu inget hellre än att krypa upp någon stans och läsa. Men... jag har lovat mig själv att jag ska plugga. Ett dumt beslut kan det tyckas nu men i morse lät det väldigt förnuftigt. Tänkte också med den där morgonpigga hjärnan att jag faktiskt även skulle ta mig ut och springa i dag (jag vet!!!) och att jag skulle skriva ett CV eftersom jag kanske inte är världens nöjdaste med den tjänst jag har. Men... jag vill verkligen läsa. Varför lovar man sig själv då många dumma saker på morgonen. Det borde vara förbjudet. Men men, ett löfte är ett löfte och jag i alla fall försöka uppfylla ett. Kanske kan jag till och med hinna med lite bok i efterhand.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar