2013-10-28

Dagen som gud gärna hade fått glömma

Det här är dagen som gud gärna hade fått glömma. Utanför fönstret blåser det vad som känns som full storm. Fullt så illa är det förmodligen inte. Inne sitter jag med världens huvudvärk och är hungrig till tusen. Och mat lär jag väl få se mig om i stjärnorna efter. Idag är det nämligen 5:2 som gäller. Kanske skulle jag helt enkelt dra täcket över mig och sova tills i morgon.

Nej! Istället ska jag ta och tänka positivt - det brukar ju jag vara speciallist på (inte)!

När stormen blåser är det perfekt och sitta inne och läsa, tända några ljus och mysa i mitt nya bibliotek tillsamman med en kanna te (utan mjölk). Jag kan också passa på att ta på mig de där extra gosiga raggsockarna som bara passar till dåligt väder. Jag har dessutom sambon och katterna hemma och inne som jag kan passa på att gosa lite extra med. Positivt tänkande var det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar