2013-10-03

Walking disaster

Walking DisasterI våras läste jag och älskade Underbara Helvete av Jamie McGuire. Läs recensionen här (och även om handlingen). Jag blev helt överväldigad. Så när jag läste om Walsking disaster, att det är samma bok fast utspelad ur killens perspektiv var jag liksom bara tvungen att ha den och att läsa den. Och nu är det gjort.

Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka. Det var ju ingen ny läsupplevelse så jag blev ju inte överraskad som jag blev av första boken. Jag visste ju att jag skulle tycka om den. Och det gjorde jag. Jag älskar att läsa ur en killes perspektiv, framför allt när det innehåller kärlek. Jag tycker inte att man stöter på det så ofta inom litteraturen (i alla fall inte den jag läser). Save the Bad Boy är ett koncept jag gillar. Det är väl därför jag bland annat gillar Fifth shades böckerna.
Men som sagt jag har ju faktiskt läst boken tidigare så överväldigad av den blev jag inte. Tycker att det är en helt okej bok som jag är glad att jag har läst men jag lär inte läsa om den. Kanske jag däremot läser om första boken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar