2013-11-02

Goddess av Josephine Angelini

Goddess: A Starcrossed Novel                                                                                                                          Oj vad svårt, varför skriver man helt enkelt inte recensioner precis när man har läst ut böcker. Det är så mycket lättare att komma ihåg då. Goddess är i alla sista och avslutande delen i Starcrossed triologin som handlar om Helen som är en halvgud, dotter till Zeus (eller dotter, dotter, dotter, dotter eller något likande). Detta är upplösningen på krig mellan klaner, mellan halvgudar och gudar och mellan olika mytologiska varelser.

Jag gillar boken mycket även om jag hade glömt en del av handlingen från bok ett och två när jag plockade upp sista delen. Eftersom jag är väldigt intresserad av mytologi så är det här en bok/serie helt i min smak. I övrig tycker jag egentligen att det är en ganska typisk paranormal romance, YA bok. Triangelrelationer, omöjlig kärlek och en bad as kvinnlig huvudkaraktär. Helena har alla möjliga häftiga krafter och behöver verkligen inte räddas av någon pojke.

Oj vad det blev en svamlande recension. Som sagt - skriva recensionerna direkt efter man läst dem underlättar. Kanske får bli ett mål till nästa års bokbloggande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar