2013-12-17

Tillbaka till det vanliga

Sakta men säkert (okej då i racerfart) så börjar rutinerna komma tillbaka till sitt vanliga efter att sambon kommit hem. Han sitter framför tv och kollar på serier och jag sitter i biblioteket (ska börja kalla mitt rum det nu) och läser. Allt precis som vanligt med andra ord. Kanske kan låta tråkigt i andras öron men det är otroligt rogivande att veta att personen som man tycker mest om i hela världen bara finns ett par steg bort. Sen råkar det ju vara så att jag inte alls är intresserad av samma tv-serier som han och han avskyr att läsa. Därför har vi fått till den bästa lösningen för oss.

Vad läser jag då? Jo Min mormor hälsar och säger förlåt av Fredrik Backman. Och hittills är den helt fantastisk.

A cup of tea, a cat, and a book. Perfect.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar