2014-06-02

Vad lockar med en bok?

Ibland läser man baksidestexten och lockas av en bok. Ibland blir man tipsad om en bok via sociala medier eller vänner och känner att man måste läsa boken. Många gånger tittar man på bokomslaget och känner ett starkt behov av att äga, och kanske till och med rama in boken.

Men ibland, så hittar man det där som kan göra en bok alldeles oemotståndlig. Titeln! Jag älskar roliga, konstiga, långa, svåra titlar som lockar och pockar. En vacker dag kommer förmodligen denna titeln hamna i min bokhylla, för jag bara älskar den.

Den fantastiska berättelsen om fakiren som fastnade i ett IKEAskåp

Är den inte helt underbar. Jag bara måste läsa boken.Vad tycker ni, lockas ni av titlar och i sådana fall vilken typ av titlar?

Den fantastiska berättelsen om fakiren som fastnade i ett IKEA-skåp

4 kommentarer:

  1. Jag lockas av mycket:). Den långa och roliga titeln lockar mig absolut. Har tittat på den i en bokaffär och tror den är en rolig bok.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tror jag definitivt att den är. Titeln avslöjar ju det lite grann i alla fall.

      Radera
  2. En sådan titel kan man ju absolut inte motstå!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä det går inte. Snart ska jag köpa den tror jag minsann.

      Radera