2014-07-15

Dag 11

En bok som du hatade

Hatar är ett väldigt starkt ord och jag har svårt att påminna mig att jag har upplevt så starka känslor i en negativ bemärkelse till en bok, inte ens under skoltiden när man var tvungen att läsa vissa böcker. Jag tänker inte ta med kurslitteratur. Däremot kan jag lugnt påstå att jag är mindre förtjust i Anna Karenina av Lev Tolstoy. Snacka om seg bok som gav mig absolut ingenting. Jag läste inte klart den, enbart 700 av 900 sidor. Då gick det helt enkelt inte längre.
Däremot ska jag försöka se på filmen inom en inte allt för avlägsen framtid. Då kanske man slipper alla en miljon onödig utläggningar om än det ena, än det andra. Plus att jag gillar Kiera Knightley.

2 kommentarer:

  1. Hade också exstremt svårt för boken även om jag läste klart den. Filmen älskade jag däremot, Matthew McFadyen (!).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Idag ångrar jag mig bara att jag inte gav upp den tidigare.

      Radera