2014-07-09

#läsalotsommar2014 dag 4

Så var dag 4 av den här läs-a-loten också till enda och ytterligare en bok har tagit slut och en annan påbörjad. Sent i går kväll påbörjade jag The Fault in Our Stars av John Green och eftersom det var en kortis så lyckades jag läsa ut den idag. En mycket bra bok även om den kanske inte är så fantastisk som många ger uttryck för.
Efter TFiOS så började jag lästa på bok 2 i Carin Gerhardsens Hammarbyserien; Mamma, pappa, barn och den är hittills riktigt bra, precis som första boken. Sidorna flyger förbi i en rasande fart vilket jag inte upplevt med tidigare böcker denna läs-a-lot även om det har varit riktigt bra böcker allihopa.
Hur som helst - sammanlagt idag har jag läst 289 sidor. Min sämsta läsdag hittills men det kan ju haft att göra med min otroligt långa sovmorgon idag. Eller att det gick ganska sakta att läsa när man inte såg någonting för alla tårar.

Sammanfattning i siffror:
Dag 1: 330 sidor
Dag 2: 555 sidor
Dag 3: 351 sidor
Dag 4: 289 sidor

Sammanfattning i bilder:

Mamma, pappa, barn (pocket)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar