2014-08-01

Det bara hände

De senaste två veckorna har jag inte direkt haft något lässug alls, och knappt läst tio sidor. Men så igår när jag satt på Youtube och kollade in ett program som heter Restoration Home och som handlar om personer som renoverar upp gamla fallfärdiga hus i England - ja då kom lässuget tillbaka. Det var inte heller sug efter vilken bok som helst utan jag kände att jag behövde läsa om engelsk adel, gärna i lite slottsmiljö, historisk roman. Vilken tur då att För in de döda  av Hilary Mantel låg och väntade mig på letton. Så tack historiska tv-program.

2 kommentarer:

  1. Den är lika bra som Wolf Hall, så det blir nog en bra läsupplevelse :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hoppas jag och efter de 40 sidor jag läste i går kväll känns det som om den kommer flyta på bättre än Wolf Hall. Ska bli riktigt trevlig läsning.

      Radera