2014-10-02

Tyvärr inget för mig...

Jag har försökt, om och om igen...
Men jag kan helt enkelt inte få till läsningen av Einsteins arvingar av L.P Ramberg.
Jag vet inte riktigt vad det är som inte stämmer men boken passar helt enkelt inte mig. Det är absolut inget fel på bokens språk och handlingen lovar mycket egentligen, och tempot är relativt högt. Förmodligen har det med all fysikanknytning som helt enkelt inte passade mig trots att jag trodde att det skulle vara väldigt spännande och bra.
Så på sida 140 ger jag upp. Kanske återvänder jag till boken vid ett annat tillfälle men för tillfället kommer boken inte bli läst.
Trots detta vill jag tacka Kabusa som gav mig boken som recensionsexemplar.

Einsteins arvingar

Bokens baksidestext:

Anneli Vinka, fysikforskare, har gett fingret åt sin chef och lämnat institutionen. Kort därefter får hon ett oväntat samtal. Chefen, professor Ulf Mossander, ber henne åka till Pisa för att undersöka ett mystiskt dödsfall som oroar ledamöterna i Kungliga Vetenskapsakademin. Den Nobelprisnominerade japanske forskaren Takeo Ohashi har hittats död inuti det lutande tornet. Men det är en sak Mossander inte vet. Anneli älskade Takeo. Hon åkter till Pisa på Akademiens uppdrag, men har en helt egen agenda. Ingen kan hindra henne från att ta reda på sanningen - ingen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar