2014-12-11

Galej

Sven Nordqvist. Pettson &Findus. Findus lussar för Pettson. 13 December. "Sankta Lucia" SWEDEN.Idag har jag varit ute på galej. Kanske inte en fullt så vacker och fin middag som den som visades på TV i går, men fullt tillräcklig enligt mig. Min kollegor gnällde inte på mig om jag råkade ha armbågarna på bordet, eller spilla lite grann så då är jag nöjd. Det krävs så lite.
Ytterligare en fest har jag fått njuta av idag. Det där årliga med små vitklädda, rödklädda och brunklädda figurer som låter otroligt vacker, men inte så värst mycket i takt. Utomhus var vi också till alla föräldrars fasa. Men regnet kom inte förrän det var dags för lussebullarna. De å andra sidan blev ordentligt blöta.
Nu däremot ska jag lägga mig i sängen, läsa lite ur Cinder innan jag sätter på Ensam hemma och somnar som en stock. Somnar nog ganska ovaggad.

God natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar