2015-04-12

Några tankar en söndag



  • Dagen och veckans uppgift var att jag skulle lyssna färdigt på tredje boken i Song of Ice and Fire - serien innan femte säsongen av Game of Thrones började. Jag lyckades inte helt enkelt för att jag inte riktigt fick tummen ur. Men snart så ska den ta slut.
  • Brevbäraren måste ha kommit två gånger i fredags. Jag vet nämligen med bestämdhet att jag tömde lådan när jag kom hem från jobbet. Då låg där ett fint paket innehållande tre recensionsex. Men ikväll skulle jag ta och kolla brevlådan om där inte kunde finnas lite reklam att slänga och vet ni vad. Där låg ett grönt paket och väntade på mig. Lycka!!! Tyvärr har jag inte hunnit öppna det ännu så ett inlägg om det kommer i morgon.
  • Förra veckans mål med läsningen var att hinna läsa ut de två första böckerna i Olympens hjältar (ca 1000 sidor) innan recensionsdatum. Jag lyckades!!! Plus att jag han med att läsa ut Mios Blues också. Läsningen fortsätter med andra ord att flyta på.
  • Idag har jag börjat pussla. Så nu ligger det pusselbitar i vad som känns som hela köket. Det är inte riktigt sant, men det fanns i alla fall grejer i köket till förbannelse när det var dags att laga mat. Att laga mat direkt efter träning är inte helt lyckat, då är jag på tok för hungrig och allt går åt pipsvängen.
Nöjer oss där för den här veckan. Ha de bäst så syns vi!

2 kommentarer:

  1. Pussla var länge sedan jag gjorde. Det är ju ganska roligt. Kanske får köpa mig något nytt pussel och ta och börja.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker det är både roligt och avkopplande. Sen är det perfekt sysselsättning om man vill lyssna på en bok samtidigt.

      Radera