2015-05-05

Läser just nu

Det var ganska så länge sedan det kom ett inlägg med titlen Läser just nu, men det känns som om det är lite dags nu. Har precis avslutat en barnboksklassiker i form av Mio, min Mio och tänker nu plocka upp något helt annorlunda, nämligen En enda natt av Simona Ahrnstedt. Som ljudbok lyssnar jag på Emelie Scheppes Märkta för livet och tycker mycket om den så här långt. Kan också hända att jag senare vid sängdags plockar upp Matilda av Roald Dahl som sänglektyr. Har kommit på att det är väldigt trevlig med en barnbok vid sängen. Man kan ibland undra hur gammal jag är, men jag lovar att jag är 30.

En enda natt Märkta för livet Matilda

4 kommentarer:

  1. Har läst både En enda natt och Märkta för livet och gillade båda.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Märkta för livet gillar jag mycket hittills. En enda natt har jag ganska så stora förhoppningar på. Borde vara en bok som passar mig och dessutom har jag gillat tidigare böcker av författaren.

      Radera
  2. Är väldigt nyfiken på Simona Ahrnstedts böcker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har läst två böcker tidigare och gillat båda två. Faktiskt lite irriterad på mig själv för att jag inte läst hennes tredje historiska romance (har glömt vad den heter just nu).

      Radera