2015-06-20

Visst låter det lockande

Jag har precis läst ut Maria Langs Mördaren ljuger inte ensam och har bestämt mig för att plocka upp Stöld av Babian som införskaffades under bokmässan förra året. Jag vet egentligen inte så mycket om boken och vill inte veta heller innan jag börjar läsa - det brukar bli bäst så. Men några små ord stod skriva på skyddsomslagets insida som verkligen fick mig intresserad.
Vem som helst kan begå brott. Vissa gör det för pengar, andra hämnd, somliga kan bara inte låta bli. Polis eller kriminell spelar ingen roll.

Visst blir man lockad. Jag ser i alla fall fram emot att börja läsa boken nu.

2 kommentarer:

  1. Stöld av en babian vann jag i en utlottning och ska läsa den så småningom. Men brorsan plöjde igenom den under en helg hos oss och tyckte den var helt OK.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fick den plus en signering på bokmässan så egentligen har jag väl aldrig haft jätteförhoppningar på den men jag är i alla fall väldigt nyfiken.

      Radera