2015-08-01

Läsplaner för augusti

This beautiful Cherry Tree Flower Fairy Vintage Print by Cicely Mary Barker was printed c.1950 and is an original book plate from an early Flower Fairy book. Cicely Barker created 168 flower fairy illustrations in total for her many books...

Vad ska jag läsa i augusti. För en gångs skulle vet jag inte riktigt vad jag är sugen på att läsa, men jag ska i alla fall försöka få ihop en liten lista. Det går ju inte annars liksom. Förra månadens lista visade sig vara en riktig hit då jag läste 9 av 10 titlar. Bra gjort. Men nu till denna månadens läsning.

  • Mr Kiss and Tell av Rob Thomas & Jennifer Graham
  • Timeless av Gail Carriger
  • Sjöfararna av Diana Gabladon
  • Minns du den stad av Per Anders Fogelström
  • Lönnmördare av Jerker Hultén
  • Undret av R.J Palacio
  • Klubb död av Charlaine Harris
  • Hämnaren av Harlan Coben
  • Lögner av Lee Child
  • Katedralen vid havet av Ildefonso Falcones
2143720011324166Sjöfararna1696122237036302034624313499561HämnarenLögner2395312

Får se hur det blir med denna listan för den innehåller i alla fall två megatjocka böcker. Sen kan det ju hända att det dyker upp något recensionsexemplar som jag vill läsa. Men här har jag i alla fall något att utgå från. 


6 kommentarer:

  1. Gillar Katedralen vid havet, det var den som fick mig att fastna för Ildefonso Falcones böcker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycket ju så mycket om Barfotadrottningen så jag känner att jag behöver läsa Katedralen vid havet också. Men storleken på boken skrämmer något.

      Radera
  2. Du får säkert en trevlig läsmånad med de där böckerna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det hoppas jag i alla fall. Jag hoppas också att jag får ro till att läsa

      Radera
  3. Svar
    1. Jag har höga förhoppningar på den. De sidor jag har läst hittills har absolut varit bra.

      Radera