2015-09-20

Några tankar en söndag


A world of fantasy:
  • Idag kommer mamma och pappa hem. Det är konstigt att man kan vara 31 år gammal och fortfarande tycka det är lite jobbig när ens mamma och pappa är iväg. Egentligen handlar det om att inte kunna prata med dem hur som helst. Jag har i vanliga fall telefonkontakt med min mamma i stort sätt dagligen så det blir ju lite avigt. Men idag kommer de i alla fall hem. Hoppas att de har haft en toppenresa, när de varit i Västindien.
  • Här hemma funderas det mycket kring den där packningen och problemet som jag så vänligt la fram för er tidigare idag. Nu är i alla fall allt tvättat så nu är det bara att börja välja och vraka bland kläderna. Men jag funderar också på om jag ska ha laptopen med mig till mässan eller om jag ska nöja mig med att plocka med plattan. Vilken anteckningsbok jag ska använda mig av är också ett väldigt viktigt problem. Massor av tankar helt enkelt.
  • Hade ju haft vissa planer på att ägna hela dagen åt läsning. Istället fick jag finaste besöket och har lekt med systersonen i ett antal timmar. Jag kan lova att man blir väldigt trött av att ha en 2,5 åring som pratar runt en hela tiden men det är så mysigt. Inte kommer jag hinna läsa så värst mycket ikväll heller, men ett eller två kapitel ur Bronsdolken ska jag väl i alla fall hinna med.
  • Jag har haft en riktig latisvecka. I vanliga fall tränar jag 3-4 gånger varje vecka. Denna veckan har jag inte haft tid för ett enda pass. Jag känner mig helt försoffad och det blir ju inte direkt lättare att ge sig ut och motionera ju längre tid som går. Måndag och tisdag måste jag försöka hinna med lite motion, för sen kommer det bara bli att gå och inget annat. Räknar ju inte direkt med att ge mig ut på en löprunda i Göteborg.
  • Som ni kanske märker så är det egentligen bara en sak som snurrar i huvudet och det är den där resan med tillföljande mässa som jag ska ge mig av på nästa vecka. Hur många av er kommer jag träffa i Göteborg? Själv ska jag vara där uppe från onsdag till söndag. En riktig semester och jag längtar hur mycket som helst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar