2016-02-07

Några tankar en söndag


.:
  • Det har varit en väldigt produktiv läsvecka. 5 böcker har jag hunnit med och det känns nästan som någon form av rekord. I och för sig så kanske inte ljudboken gills eftersom jag bara hade 3-4 kapitel kvar i den, men ändå. Jag är väldigt nöjd. Det får också bli den här veckans positiva sak.
  • För att vara helt ärlig så är det ganska så skönt att vara hemma igen. Visst hade vi det underbart på vår resa men det ligger ganska mycket i det där ordspråket; Borta bra men hemma bäst.
  • Jag har kommit fram till att jag måste bli bättre på att skriva recensioner. Innan vi stack skrev jag en hel hög och visst var det väl bra att kunna ha några så i lager för att sprida ut med lite jämna mellanrum. Men samtidigt är det väldigt skönt att läsa ut en bok och skriva recension på den med en gång. Fördelarna med detta är helt klart många.
  • Med våren (den är väl här snart i alla fall) så blir behovet av förändringar större hos mig. Och någon form av förändring skulle jag vilja göra här på bloggen. Jag har inte riktigt en aning om vad men kanske blir det så småningom någon liten omändring i bloggdesignen. Problemet är när man vet hur man vill ha det men inte riktigt vet hur man ska fixa till det.
  • Nästa bok jag ska ge mig i kast med är En hemlig plats av Tana French. Det blir premiär för författaren. Är det någon som läst något av henne och är hon i sådana fall bra. Personligen lockade det där med ett mord på ett flickinternat mig så jag har ganska så höga förväntningar. Och nu ska jag sätta mig och läsa den.
Trevlig kväll allihopa - syns nästa vecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar