2016-06-19

Några tankar en söndag


Write Bible books for titles. And use on Joshua 1:8 Bible art.:
  • Veckans bästa den här veckan får bli den där lilla barnsvaktssessionen i måndags kväll. Det är så underbart att vara med syskonbarnen och framför allt när man får ha maken med sig. Jag älskar att se honom i hop med barn och ibland kan jag fundera över varför det är jag som jobbar med dem och inte han.
  • Som jag har längtat efter den veckan som kommer. Jag tror nog nästan att midsommar är min bästa högtid på hela året och den här veckan har jag tagit lite semester och ska bara jobba 2,5 dag. Känns som värsta lyxen. 
  • Nu har jag bestämt mig för att Sommarboken av Tove Jansson ska få bli min midsommarläsning. När jag är klart med Krigstid av Elisabeth Östnäs så får det bli till att läsa den boken. Funderade på om jag skulle spara den till semestern men nu passar nog helt enkelt bättre.
  • I fredags fick jag hem en avi som jag tror mig veta vad den innehåller. Problemet är bara att jag har glömt att hämta ut paketet. I morgon däremot måste det vara dags för det är en bok jag längtar efter. Vilken det är får ni veta lite senare, när jag har hämtat paketet.
  • Har faktiskt fått betydligt mer läst den här helgen än vad jag trodde jag skulle få. Har läst ut De jagade och nästan hunnit halvvägs in i Krigsår. Har upptäckt att fotboll definitivt är bästa bakgrundsljudet till läsing. Helt ärligt så tittar jag inte så mycket alla gånger utan läser bara. Vissa gånger kan det bli precis tvärt om också.
  • Just nu håller jag på att baka kakor. Det är kakor med te i och det ska bli väldigt spännande att smaka på en när de blir färdiga. Egentligen bakar jag dem till midsommarfirandet men man måste faktiskt provsmaka en för att se om de går att servera. 
Nu ska jag dra igång tv:n och så ska jag plocka fram min bok. Ha en skön kväll alla...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar