2016-09-12

Ett biblioteksbesök och lite till

Idag har jag varit på utbildning halva dagen och försökt lära mig lite om Google Chrome - eller rättare sagt den lärportal via google som vi ska använda oss av. Det tror jag blir jättebra och framför allt kände jag att vissa av de saker jag fick lära mig idag har jag ju användning av privat också, kanske framför allt med bloggen.

Efter utbildningen passade jag på att uträtta ett par ärenden på stan. Först och främst sprang jag på en gammal kollega och det var hur kul som helst att träffa henne för henne hade jag inte träffat på hur länge som helst.
Nästa stopp var biblioteket. Jag skulle faktiskt bara lämna tillbaka ett par böcker som jag lånat i jobbets räkning, men så råkade jag gå förbi fantasyhyllan och ni vet ju hur fantasysugen jag har varit på sista tiden. Så jag råkade få med mig ett par böcker.


Okej, tre tegelstenar på engelska är kanske inte direkt vad läshögen behövde i form av tillskott, men jag kunde helt enkelt inte låta blir. Half the World är en fortsättning på Half a King som jag läste tidigt i år och gillade väldigt mycket och de andra två böckerna ingår i en serie/triologi? som jag har varit sugen på att läsa väldigt länge. Böckerna bara hoppade på mig så att säga.

Efter att jag hade varit på biblioteket bestämde jag mig för att jag faktiskt inte hade någon mat hemma. Och eftersom tillgång till bil och därmed möjlighet att ta sig till en mataffär var något begränsade så valde jag att ta mig en mysmiddag på café med lite läsning. Kan de bli bättre en månadseftermiddag. Sen var det ju tur att jag hade varit på biblioteket så jag hade något att läsa till min sallad eftersom jag orutinerat nog hade glömt bok hemma. 


Boken jag valde att påbörja var Half the World just eftersom det var en fortsättning och dessutom var det lite större text i den vilket passar bättre när man ska försöka äta samtidigt. 

Som avslutning innan jag tog bussen hem så passade jag på att springa in i te-butiken och köpa mig ett par nya teer. Just nu smakar det väldigt gott med te igen, vilket det inte har gjort på ungefär ett halvår. 


Det var min eftermiddag på stan. Resten av kvällen tror jag nog minsann kommer tillbringas tillsammans med den där bautakoppen - vilken inte är ny men fick vara med på bild ändå - och så tänker jag läsa. Dock får nog fantasyböckerna avvakta lite i förmån för recensionsexemplaren jag har på hög. Men man kan ju alltid kombinera läsningen lite.


PS! Nu med mina nya kunskaper på datorn ska jag försöka att använda mig av mina egenfotade bilder lite mer. Nu behöver jag ju inte hålla på med en massa dryg överladdning till datorn.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar