2016-09-18

Några tankar en söndag


The Reading Woman (1888). Georges Croegaert (Belgian, 1848-1923).:
  • Det här är en vecka som har varit full av bra saker så det är inte helt lätt att bara välja en att lyfta fram lite extra. Men eftersom jag redan har skrivit om läsmiddagar och födelsedagar så nämner jag den där fantastiska vasen som jag köpte till mig själv igår och fyllde med blommor i höstfärger som jag tycker så vansinnigt mycket om. Jag blir glad i hela kroppen varje gång jag går förbi den och jag hoppas verkligen att buketten kommer att stå riktigt, riktigt länge...
  • Björnstad, åh Björnstad.... Läsningen är sådär underbart fantastisk som jag knappt hade vågat hoppas på, om inte bättre. Det är så bra så att jag inte kan läsa för fort. Jag måste ibland stanna upp och andas lite, sätta mig vid datorn, rensa tankarna lite för att sen dyka ner i läsningen igen. Förmodligen kommer jag att läsa ut boken ikväll... för när det väl blir sängdags kommer jag inte kunna lägga den ifrån mig. Får man sjukskriva sig på grund av bookhangover?
  • Det har trillat in massor av trevlig böcker den här veckan. Så den där sjukskrivningen i punkten ovan skulle behövas av andra anledningar också. Alltså på riktigt, så vet jag inte riktigt hur jag ska hinna med alla böcker. Men det är ett trevligt problem. Det är trevliga böcker och enbart sådant som jag vill läsa.
  • Som jag har nämnt så var jag på datorutbildning tidigare i veckan. Det och lite annan inspiration har gett mig vissa idéer till bloggen. Bland annat funderar jag på att försöka ha med lite mer egna bilder och funderingar utifrån min vardag. Som det är just nu på bloggen är det mest helt bokrelaterat. Men någon gång ibland skulle jag vilja vara lite mer "personlig". Vad tror ni om det? Skulle den formen av inlägg vara intressanta att läsa om eller finns det redan för många vardagslivsbloggar ute i cyber-zone? Jag funderar i alla fall vidare och ni får gärna kommentera med vad ni tycker.
  • För övrigt så har all blogginspirationen jag kände för några veckor sedan börjat avta lite. Jag skyller det helt och hållet på utmattning. Det börjar nu närma sig för liten att titta ut och det känns i hela kroppen och i knoppen kan jag erkänna. Tror på riktigt att jag aldrig har varit så trött som jag är idag. Men det är bara till att stå ut, för om ett år eller så blir det nog bättre.
Tack och hej från mig den här veckan. Syns i morgon....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar