2016-10-05

Nattlektyr

girl reading under the covers with flashlight - BOOKS - ILLUSTRATIONS This is SO me! Did this all the time growing up!: Jag måste säga att jag sover oförskämt bra för att vara i slutet av en graviditet. Har hört skräckhistorier om kvinnor som fått ramla upp ett par gånger per natt för att besöka toaletten eller som inte får sova på grund av halsbränna. Jag sover faktiskt nästan hela natten varje natt. Enstaka gånger kan det däremot hända att jag vaknar och då har jag ofta ganska så svårt att somna om. I natt var en sådan natt när jag vaknade vid 4. Först försökte jag verkligen somna om men var egentligen inte alls trött. jag var lässugen men ville inte tända lampan med risk för att maken då skulle vakna. Så då plockade jag upp mobilen och upptäckte att jag faktiskt hade en bok i den som verkade ganska intressant. The Heist av Janet Evanovich och Lee Goldberg blev till utmärkt nattlektyr. Och när jag väl fick läsa lite så behövdes det bara en liten stund innan ögonen blev tunga. Lite ljudbok då och så somnade jag ganska så gott. Men från och med nu har jag lärt mig att minst ett par intressanta titlar behöver finnas i telefonen eller plattan så jag kan läsa på natten vid behov.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar