2017-04-29

Damen i den röda klänningen av Agatha Christie



Det här är en liten novellsamling som om jag har förstått det rätt har getts ut för ungdomar. Om innehållet mest är riktat till den målgruppen har jag lite svårt att bedöma. Jag vet inte heller om det är vi i Sverige som har satt ihop novellsamlingen eller om Christie gjorde den från början. I alla fall innehåller den lite trevlig, lättsam läsning men där det också många gånger är relativt lätt att lista ut boven i dramat, vilket jag i vanliga fall ytterst sällan kan. Det kan också tillägga att vi får möta ganska många olika av Christies detektiver i samlingen, det är nog bara Poirot som saknas.

Bildresultat för damen i den röda klänningen

Damen i den röda klänningen får 3/5 i betyg av mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar