2017-06-11

Några tankar en söndag


Book quote. Via Twitter                                                                                                                                                      More:
  • Det var minst sagt länge sedan jag bjöd på ett av dessa inlägg, men idag kunde det väl få vara hög tid tycker jag. En liten uppdatering över livet som rasar fram helt enkelt.
  • Den här veckan har jag läst massor, och då framför allt barnböcker. Jag har fått återknyta bekanskapen med Alice i Underlandet, Ronja, Till Vildingarnas land men också knyta nya bekantskaper med framför allt barnen i Tordyvlen flyger i skymningen vilket var en helt fantastisk barnbok.
  • Däremot går det segare med facklitteraturen i kursen jag läser. Så pass segt att jag ännu inte har fått hem den. Utlånad heter det viss så jag få vackert ställa mig i reservationskö och hoppas på att böckerna hinner dyka upp innan första tentauppgiften ska vara inlämnad, och då gärna med lite läsmån också.
  • Jag har faktiskt läst annat också. Heroine av Kallentoft & Lutteman har jag slukat och lovar återkomma med en recension ganska snart. Har också påbörjat både Allt jag önskade av Lucy Dillon och Top dogg av Jens Lapidus. Så nöjd helt enkelt.
  • Nästa vecka ska jag försöka ge mig i kast med Finns det inga regler av Lina Arvidsson. Jag vet inte så mycket om boken. Är det någon som har läst och gillat?
  • Nu ska jag sätta mig och koppla ner den här veckan. Kanske blir det en film, kanske lite serie eller kanske lite läsa. Men det lutar åt något av de två första, är faktiskt alldeles för trött för att läsa just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar