2017-07-26

Det börjar eka tomt i bokhyllorna

Inspiration

Okej, nu överdriver jag faktiskt ganska så mycket, men känslan finns där i alla fall. Antalet olästa böcker i mina bokhyllor ha ju som bekant minskat betydligt under året som gått och för det allra mesta känns det fantastiskt bra. Men just nu har jag lite problem med vad jag faktiskt ska ta och läsa här näst. Jag hade två böcker planerade ur bokhyllan för den här veckan, Down Under av Johan Ehn och From Notting Hill to New York... Actually av Ali McNamara, men ingen av dem lockar för tillfället. Den första för att jag under den senaste veckan läst två böcker på samma tema och det helt enkelt kan bli för mycket av det goda, och den andra för att jag helt enkelt är för lat för att läsa på engelska. Känner att jag har tappat det lite under det senaste året. Men så skulle jag leta efter något annat i bokhyllorna och hittar inget som lockar där heller. Ljudböcker däremot har jag en hel drös av som lockar, men jag vill samtidigt sitta ner och läsa fysiska böcker. Så det är väl tur att jag skulle till biblioteket och lämna tillbaka lite böcker senare idag. Tills dess får jag väl helt enkelt lyssna på ljudbok. Det lilla bageriet på Strandpromenaden av Jenny Colgan har i alla fall börjat väldigt bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar