2017-07-17

Fyra dagar i Kabul av Anna Tell



Två diplomater kidnappas i Kabul. Amanda som jobbar som förhandlare inom polisen sätt på att försöka hitta dem innan tiden är ute. Samtidigt så får hon inga att förhandla med, men någon försöker onekligen göra jobbet svårare för henne. Hemma i Sverige försöker hennes chef Bill lösa problemet från sin vinkel. Han blir också motarbetat och det av den svenska regeringen som väntar på ett statsbesök från Afghanistan.

Fyra dagar i Kabul

För det första måste jag erkänna att det var ganska så länge sedan jag läste den här boken (jag har helt enkelt inte hittat tid att skriva tidigare)och därför känner jag att den här recensionen kommer att bli lite lidande. För minnena av mina känslor av läsningen har bleknat. Detta är tyvärr ett tecken på att jag inte var överdrivet förtjust i boken. Jag tyckte den var okej. Jag gillade själva handlingen och det är upplagt för att kunna bli riktigt spännande och bra. Och bitvis blir det också det. Men inte så pass att berättelsen lever sig kvar. Boken är inte på något sätt dålig, absolut inte, men det saknas något för att det ska bli riktigt spännande. Förmodligen har det med karaktärerna att göra. Jag känner att jag inte riktigt knyter an till dem, de känns lite platta och stereotypa. Jag hade helt enkelt velat ha lite mer ut av berättelsen.

Fyra dagar i Kabul får 3/5 i betyg av mig.

Tack Wahlström och Widstrand för recensionexemplaret.

Boken finns att köpa hos Adlibris & Bokus & Cdon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar