2017-08-11

Helgfrågan v. 32

Nu var det några veckor sedan jag hade tid att svara på veckans helgfråga som Mia håller i. Men nu hoppas jag på lite tid så jag hinner svara.


Vad ser ni framemot att göra i höst?

Tyvärr har jag inget sådär som jag ser fram emot i höst, mer än det där vanliga med krispiga löv, hög luft, sköna promenader, tända värmeljus och mjuka filtar. I övrigt så ska jag bara vara hemma och mysa med dottern. Givetvis ser jag fram emot att följa hennes utveckling, de första tänderna, de första stegen och 1-årsdagen som väntar senare i höst. Det där sista ser jag i och för sig fram emot med både förtjusning och förfäran. Vart har första året tagit vägen?
Så det blev ett tråkigt svar på veckans fråga, men ibland finns det helt enkelt inte så mycket att rapportera.


21 kommentarer:

  1. Tiden går fort med barn !! Det ska bli mysigt med frisk höstluft, hänga i skogen och undersöka allting där och att det förhoppningsvis fortfarande är ganska varmt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja precis så ska hösten vara. Hoppas verkligen på att vi får en riktigt bra höst nu när sommaren inte direkt har varit på topp.

      Radera
  2. när hösten börjar vill jag gärna köpa nya anteckningsböcker och pennor, trots att jag har massor av båda sorterna. fantastiskt att följa barns utveckling

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det där med anteckningsböcker och pennor känner jag igen, fast jag köper i och för sig det gärna året runt. Måste bli bättre på att använda dem dock.

      Radera
  3. Tycker ändå det åter som en väldigt härlig höst du har framför dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag med när jag tänker på det.

      Radera
  4. Tiden går så fort. Njut av din höst!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska jag verkligen göra, på alla sätt och vis.

      Radera
  5. Man behöver inte fylla sina dagar med en massa, ibland är det skönt att bara vara.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, ibland är det verkligen skönt att bara vara. Personligen har jag i och för sig haft ganska många sådana dagar det senaste året, men vad gör det.

      Radera
  6. Njut så mycket det går :). Tiden med barn går fort och det går fortare ju äldre de blir känns det som för mig. Min son är tio nu och tiden springer iväg. Sen tycker jag du målar upp en härlig bild av hösten och trots en superskön sommardag får du mig att längta efter en sådan höstdag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det gäller verkligen att njuta av tiden med barnen och jag kan redan förstå vad du menar med att tiden går fortare med barn. Jag har helt ärligt inte en susning om vart de här första åtta månaderna har tagit vägen.

      Radera
  7. Det är skönt att mysa inomhus på hösten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är absolut skönt att mysa inomhus under hösten, men helt ärligt så kan det vara väldigt skönt ute också om det är rätt väder. Hösten skulle kunna vara min favorit årstid.

      Radera
  8. Tycker att det låter som att du har en fin höst att se fram mot. :)

    SvaraRadera
  9. Det är inte fel att mysa under en filt.🕯

    SvaraRadera
  10. Det där med hög luft och sköna promenader är något som även jag ser fram emot. Hösten är nog min favoritårtid om jag skall vara ärlig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar nog också hösten allra bäst. Sommaren brukar i alla fall jag mest se fram emot för att det är semester och ledighet. Men hösten är skönast.

      Radera
  11. Hoppas du får en härlig höst med mycket bra böcker :)

    SvaraRadera