2017-08-16

Lite hjälp tack! Virginia Woolf

Jag har förutsatt mig att under året läsa en Virginia Wolf bok. Detta valde jag egentligen först och främst för att jag hade Resan ut stående hemma i hyllan, jag kände att jag behövde utmana mig själv lite, och jag hade hört mycket gott om författaren. Därför skrev jag upp Woolf i min 3x3 utmaning, där jag skulle läsa tre Engelska damer. Austen och Brontë är avklarade men jag vill ju gärna klara av Woolf också.

Tanken var ju som sagt att jag skulle läsa Resan ut. Men ärligt talat... vad är grejen med boken. Efter 125 sidor gav jag upp. Det hände ju ingenting och jag hade otroligt svårt att hålla isär karaktärer och det var helt enkelt ett sömnpiller.

Så nu ber jag er om hjälp. Vilken annan bok av Virginia Woolf rekommenderar ni att jag läser. Jag är inte helt beredd att ge upp henne.

Bildresultat för virginia woolf böckerBildresultat för virginia woolf böckerBildresultat för virginia woolf böckerBildresultat för virginia woolf böcker
Någon av dessa kanske, eller finns det något helt annat som är bättre....

8 kommentarer:

  1. Den enda av de där jag har läst är Mrs Dalloway och den var i mina ögon väldigt seg. JAg vet att många älskar den men jag fick kämpa för att avsluta den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då låter ju inte den heller så lovande. Får helt enkelt klura vidare.

      Radera
  2. Har läst Dalloway och den var si så där. Har hört en del om Mot fyren, och den har jag tänkt att prova någon gång. Vet inte om mitt tips hjälper.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tar emot alla tips. Men det verkar ju i alla fall som om jag inte bör välja Dalloway. Mot fyren är uppskrivet.

      Radera
  3. Jag läste Mot fyren. Det är en knepig bok, efteråt funderar man rätt länge på vad den egentligen handlar om. Det tar ett tag att komma in i hennes speciella sätt att skriva men jag ångrar inte att jag läste den. För säkerhets skull googlade jag och hittade några artiklar och uppsatser. Den är inte så tjock heller så gör ett försök (e-boken är billig att köpa om du inte lånar förstås).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter ju bara att den inte är så lång, då är det lättare att ge den en chans. Jag tror nog att den kan finnas på Storytel så jag kan lyssna på den.

      Radera
  4. En liten varning där. Jag tror att den är svår att lyssna på. texten är så förtätad att man behöver läsa långsamt och gå tillbaks ibland för att hålla rätt på personerna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset. Då får jag kanske tänka om. Får se hur jag ska göra.

      Radera