2017-08-27

Några tankar en söndag


Inspiration...
  • Det var hur länge sedan som helst jag skrev ett av de här inläggen, vilket är lite synd för här får jag en möjlighet att lyfta lite tankar och funderingar jag har. 
  • Den här veckan känner jag att jag inte har haft mycket tid för att blogga men nästa vecka hoppas jag verkligen att tiden finns. Jag har en hel lista i min Bullet Journal över inlägg jag behöver skriva och som helst ska publiceras nästa vecka. Jag hade visst som mål att jag skulle vara bättre på att skiva inlägg i förväg den här månaden. Det har gått sådär.
  • Även läsningen har gått trögt den här veckan. Jag har inte läst ut en endast på bok på 10 dagar och det är första gången jag har gått så länge utan att läsa ut en bok på hela det här året. Ikväll hoppas jag i alla fall hinna lyssna klart på Trollkarlen från övärlden av Ursula K. Le Guin. Har bara lite under en halvtimme kvar så den måste läsas ut idag.
  • För övrigt läser jag mest i Vi mot er. Det är ganska så jobbig läsning, som det så lätt blir med Backman. bara ungefär 200 sidor kvar och sen lär det komma en detaljerad recension.
  • Anledningen till att det inte blivit så mycket läst den senaste tiden är att jag har haft lite otur med ljudböckerna. Har påbörjat ett antal böcker som jag verkligen vill läsa (American gods, Ditt liv och mitt och Farornas väg) men av någon anledning har jag inte fastnat riktigt i dem. Förmodligen har det att göra med att jag varit lite för ofokuserad i mitt lyssnande så jag är glad att jag slutligen hittade något relativ lättsamt som fick igång lyssnande igen. Men trots det så har jag inte fått tid att lyssna så mycket. 
Nu ska jag ta och planera upp nästa vecka lite både till bloggen och det privata livet. Sen ska jag försöka sitta och verkligen läsa. Ha det bäst alla där ute så syns vi nästa vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar