2018-01-28

Tiggaren av Sofie Sarenbrant



Någon är död och en vacker minnesstund hålls. Runt omkring är familjen på väg att spricka i sömmarna och alla väljer att hantera förlusten på sitt håll. Samtidigt i Stockholm håller någon på att döda tiggare. Kan de båda händelserna ha något gemensamt. Någon är i alla fall beredd att göra allt för att ta reda på det.


Tiggaren

Jag har under hösten och vintern läst ikapp mig på den här serien om Emma Sköld och hennes familj. Först och främst gjorde jag det för att jag hade fått den här boken av Bookoutlet eftersom jag är ambassadör hos dem, men ganska så snabbt var jag fast i serien. Det är den typen av svensk deckarserie där man får knyta an till en familj och följa deras vedermödor och relationer samtidigt som något fall lurar i bakgrunden. Det krävs ingen större hjärnverksamhet medans man läser men det är precis så jag vill ha det i bland. Just Tiggaren är den senaste utgivna delen och jag tycker nog också att det är den bästa. Här dras tumskruven åt lite extra och händelser som har följt med i ett par böcker ställs nu på sin spets. Det är spännande och hemskt på samma gång för boken lyfter upp händelser som är minst sagt aktuella i det svenska samhället idag.

Tiggaren får 4/5 i betyg.

Tack Bookoutlet för att jag fick möjlighet att läsa den här boken i och med att jag är en läsambassadör hos dem.

Boken finns att köpa hos Adlibris & Bokus & Cdon & Bookoutlet.

1 kommentar:

  1. Jag gillar också när man kan knyta an till karaktärerna. Bra recension!

    SvaraRadera