2018-04-01

Sammanfattning av mars månad

Nu är det april. Kan det kanske få betyda att det ska bli vår, även om det inte ser ut så utanför fönstret just nu.
Nu ska jag i alla fall försöka sammanfatta mars månads läsning. Det har blivit relativt mycket läst, eller i alla fall lyssnat på.

Dessa böcker har jag hunnit avsluta:

  • Löftet - Harlan Coben
  • Anne på Grönkulla - L.M Montgomery
  • Arthur Peppers diskreta charm - Phaedra Patrick
  • Hasselskogen - Melissa Albert
  • Harungen - Ina Rosvall
  • Världen utan dig - Jill Santopolo
  • Försvunnen - Harlan Coben
  • One for the money - Janet Evanovich
  • Hej syster - Navid Modiri
  • From Notting Hill with four Weddings ... actually - Ali McNamara
  • The Mad Ship - Robin Hobb
  • Livlinan - Harlan Coben
  • Någonstans brister himlen - Erika Olofsson Liljedahl
Bildresultat för löftet harlan cobenBildresultat för anne på grönkullaBildresultat för arthur peppers diskreta charmBildresultat för hassel skogenBildresultat för harungenBildresultat för världen utan digBildresultat för försvunnen harlan cobenBildresultat för one for the money bookBildresultat för hej systerBildresultat för from notting hill with four weddingsBildresultat för the mad shipBildresultat för livlinan harlan cobenBildresultat för någonstans brister himlen

13 böcker känns verkligen helt okej i antal. Det har också varit en salig blandning både bland genre och i kvalitet. Bäst var helt klart The Mad Ship men flera andra böcker var också riktigt, riktigt bra. Däremot kan jag inte rekommendera att läsa tre Myron Bolitar/Harlan Coben böcker samma månad. Det var lite för mycket upprepningar i språket för att det skulle tilltala mig.

Sammanfattning utifrån mina läsmål:
  • Goodreadsmålet har jag definitivt satt för lågt. Målet är 70 böcker och jag är nu uppe i 40 men en bok råkar stå med två gånger och jag får inte bort den. Hur som helst så kommer jag klara av målet.
  • Avsluta serier eller i alla fall läsa ikapp lite ville jag också göra under året. Jag har nu läst 10/17. Tre av dem är lästa i mars.
  • I min re-read challenge har jag inte läst någon ny bok så 2/6 är fortfarande min statistik. Däremot visade de sig att det blev två omläsningar utöver de planerade nu i mars, One for the money och Försvunnen.
  • I 3x3 utmaningen har jag läst Anne på Grönkulla så nu är 6/9 lästa.
  • Och så slutligen till #hyllvärmare18. Där är två böcker avklarade så nu har jag läst 7/12 böcker där.
Fortsatt på banan med andra ord även i mina läsmål. Så skönt!

2 kommentarer:

  1. Borde egentligen också läsa vidare i Cobens serie, har nog bara läst de två första.

    SvaraRadera
  2. Det har hänt mig flera gånger den senaste månaden att en bok står som läst två gånger. Ta bort boken och lägg till den igen så fixar det sig. det har gjort det för mig i alla fall.

    SvaraRadera